22/11 «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ» #ElladaMeta

Ο Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση σε συνέχεια του συνεδρίου για την «ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ» διοργάνωσε, σε συνεργασία με τη Συμεών Γ. Τσομώκος Α.Ε., συζήτηση με θέμα: «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ» (Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου, 2017, Divani Caravel)  

 

[Δείτε το pdf εδώ]

Στην εκδήλωση συμμετείχαν: 

Κωνσταντίνος Μενουδάκος, Επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ (διαβάστε την ομιλία εδώ)

Βασίλης Σκουρής, Πρώην Πρόεδρος του ΔΕΕ          

Ευάγγελος Βενιζέλος, Καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου, πρώην Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης (διαβάστε την ομιλία, εδώ

Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ (διαβάστε την ομιλία, εδώ)

Θεόδωρος Φέσσας, Πρόεδρος του ΣΕΒ (διαβάστε την ομιλία, εδώ)

Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος του ΕΕΑ (διαβάστε την ομιλία εδώ)

 Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Νίκη Λυμπεράκη

 

* Για το video της εκδήλωσης, όπως το επεξεργάστηκε το Ίδρυμα Μποδοσάκη, δείτε εδώ: http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=3825 

 

22.11.2017 Ομιλία Νίκης Λυμπεράκη: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Ομιλία Κ. Μενουδάκου: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Ομιλία Β. Σκουρή: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Ομιλία Γ. Ρέτσου: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Ομιλία Θ. Φέσσα: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Ομιλία Γ. Χατζηθεοδοσίου: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Ομιλία Ευ. Βενιζέλου: Δικαιοσύνη και Επενδύσεις #ΕλλάδαΜετά from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Δικαιοσύνη και Επενδύσεις (Μερος Β' ερωτήσεις) #ElladaMeta from Evangelos Venizelos on Vimeo.

22.11.2017 Δικαιοσύνη και Επενδύσεις (Μερος Β') συζήτηση from Evangelos Venizelos on Vimeo.

 

Photo Album: https://www.flickr.com/photos/ekyklos/sets/72157663127944128

 

CS4_6295_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6312_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6429_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6502_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6520_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6442_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6427_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6399_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6355
CS4_6359_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6395_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6502_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6500_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6486_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6481_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6389_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6474_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6513_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6517_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6471_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6526_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6461_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6525_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6428_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6459_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6461_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6403_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6459_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6452_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6440_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6420_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6415_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6406_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6392_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6349_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6384_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6608_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6570_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6593_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6536_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6577_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6532_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6423_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6420_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6622_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
CS4_6383_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6295_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6312_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6429_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6502_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6520_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6442_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6427_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6399_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6355
  • CS4_6359_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6395_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6502_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6500_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6486_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6481_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6389_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6474_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6513_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6517_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6471_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6526_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6461_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6525_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6428_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6459_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6461_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6403_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6459_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6452_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6440_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6420_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6415_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6406_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6392_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6349_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6384_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6608_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6570_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6593_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6536_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6577_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6532_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6423_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6420_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6622_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»
  • CS4_6383_«Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»




  • Σχετικά με την εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών: «Δικαιοσύνη και Επενδύσεις»

     

    Η Ελλάδα καλείται να καλύψει τα επόμενα χρόνια το τεράστιο επενδυτικό κενό που έχει δημιουργηθεί λόγω της κρίσης. Οι μεγάλες εμβληματικές επενδύσεις που συνδέονται με τις ιδιωτικοποιήσεις και την αξιοποίηση της δημοσίας περιουσίας και οι ξένες άμεσες επενδύσεις έχουν προφανή σημασία. Για να καλυφθεί όμως το κενό απαιτείται μια επενδυτική πανστρατιά που περιλαμβάνει από δημόσιες επενδύσεις στις υποδομές μέχρι ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν ως αντικείμενο την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών. Τουρισμός και εστίαση σε όλα τα επιχειρηματικά μεγέθη, ενέργεια, διαχείριση απορριμμάτων, πρωτογενής παραγωγή και βιομηχανία τροφίμων και ποτών σ´ ένα φάσμα που κινείται από την αξιοποίηση της γεωθερμίας και τις υδροπονικές καλλιέργειες μέχρι τις μικρές έξυπνες δράσεις γύρω από παραδοσιακά προϊόντα, startups στη σφαίρα της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, πρωτοβουλίες νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας περιλαμβάνονται στο τοπίο των επενδύσεων που σχετίζονται με το θέμα μας.

    Η λειτουργία του τραπεζικού συστήματος και μη τραπεζικών χρηματοδοτικών φορέων, η αποτελεσματική αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων, η διευκόλυνση της αξιοποίησης ιδίων κεφαλαίων, η απλούστευση και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών και η μείωση του διοικητικού κόστους, η φιλοεπενδυτική νοοτροπία της δημόσιας διοίκησης και της αυτοδιοίκησης θεωρούνται κρίσιμοι παράμετροι για την κινητοποίηση επενδυτικών πρωτοβουλιών.

    Θεμελιώδης παράμετρος όμως είναι η ασφάλεια δικαίου, η σαφήνεια και η σταθερότητα του νομικού πλαισίου και η γρήγορη και αξιόπιστη επίλυση των σχετικών διαφόρων. Το δίπολο έννομη τάξη και επενδύσεις αφορά ευρύτατο φάσμα θεμάτων: το φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς, το δίκαιο των εργασιακών σχέσεων, το δίκαιο του ανταγωνισμού, τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, τις χρήσεις γης, τους όρους δόμησης, την προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, την προστασία των δασών, του αιγιαλού και των μνημείων, τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων και τη λειτουργία τους και βεβαίως τις διαδικασίες επίλυσης ιδιωτικών διαφόρων που αφορούν τα πάντα, από την εταιρική διακυβέρνηση μέχρι τα εμπράγματα δικαιώματα κοκ. Σε όλα αυτά προστίθεται πολύ συχνά η ποινική διάσταση.

    Έννομη τάξη σημαίνει, σε όλες σχεδόν αυτές τις περιπτώσεις, αφενός μεν εθνικό Σύνταγμα, αφετέρου δε Ευρωπαϊκό Ενωσιακό δίκαιο. Πρακτικά δε η έννομη τάξη προσδιορίζεται από τη θέση της δικαιοσύνης απέναντι σε όλα αυτά τα ζητήματα.   

    Η σχέση δικαιοσύνης και επενδύσεων βρίσκεται συνεπώς στην καρδιά του αναπτυξιακού προβλήματος μιας χώρας που επείγεται να κερδίσει το χαμένο έδαφος και το χαμένο χρόνο, να αποκτήσει και να διατηρήσει ρυθμούς ανάπτυξης σαφώς υψηλότερους του ευρωπαϊκού μέσου όρου και να επανέλθει στην κανονικότητα μιας πραγματικά ισότιμης χώρας μέλους της Ευρωζώνης.

    Η καταγραφή των σχετικών προβλημάτων επιτρέπει να διαχωριστούν σε λειτουργικά που μπορούν να αντιμετωπισθούν με διορθωτικές νομοθετικές παρεμβάσεις κυρίως δικονομικού χαρακτήρα με στόχο την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών, βελτιώσεις της υποδομής, εξειδίκευση των δικαστικών λειτουργών, αύξηση του αριθμού των δικαστικών υπαλλήλων και άλλες παρόμοιες κινήσεις και σε διαρθρωτικά που αφορούν την ευρωπαϊκή έννομη τάξη ή ζητήματα εθνικής συνταγματικής τάξης. Στο επίπεδο των διαρθρωτικών αυτών προβλημάτων πρέπει να αναζητηθούν πιο ευρηματικές λύσεις μέσα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού, του Συντάγματος, των εγγυήσεων του κράτους δικαίου και του υψηλού επιπέδου προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

    Αυτό είναι, σε γενικές γραμμές, το αντικείμενο της δημόσιας συζήτησης που οργανώνει στις 22 Νοεμβρίου 2017, ο Κύκλος ιδεών. Τρεις νομικοί με μεγάλη σχετική εμπειρία συζητούν με τρεις θεσμικούς εκπροσώπους του επιχειρείν και όλο το πάνελ με όσους θελήσουν να παρέμβουν ή να θέσουν ερωτήματα. Η εκδήλωση δεν απευθύνεται μόνο στη νομική και επιχειρηματική κοινότητα και σε όλους εκείνους που ζουν τις δυσκολίες μιας μικρής ή μεγάλης επενδυτικής πρωτοβουλίας, αλλά και σε όλους τους ενεργούς πολίτες που νοιάζονται για την προοπτική του τόπου και αναζητούν ένα σχέδιο για την «Ελλάδα μετά» την κρίση.

     

     

     


    ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ